maanantai 6. helmikuuta 2012

Yrittänyttä ei laiteta

Inarissa mittarit näyttivät viime yönä vuoden pakkasennätystä. Kylmyys on ajanut Susannan neljän seinän sisälle, eikä liikunnasta ole tullut tänäänkään mitään. Jos jotakin positiivista pitää sanoa, niin taivas on ollut todella selkeä ja kirkas parina viime päivänä. Tänään on täysikuu ja taivas on uskomattoman kaunis. Eilen ja tänään on näkynyt revontulia ja tänään odotettavissa on illaksi mahtavaa revontulinäytöstä taivaalla. Täytyy miettiä, josko uhmaisi pakkasta ja lähtisi Menesjärvelle illallisen jälkeen. 

Tänään olen ollut sisätiloissa tekemässä paperitöitä, mikä onkin erittäin hyvää harjoitusta minulle tulevaa kahvila/baari/kirpputori/kyläkauppayritystäni ajatellen hehe! :)  Yritän imeä kaiken mahdollisen tiedon itseeni, jotta osaan tulevaisuudessa toimia itsenäisesti. 

Mietin aikaisemmin, että sellaista mitä Inarista tai Ivalosta ei saa, en myöskään tarvitse. Nyt kuitenkin yksi asia on osoittautunut hyvin kaivatuksi, nimittäin pitkäaikainen suosikkini Lorealin Telescopic-ripsiväri (!) :D

Sanokaa vaan minua turhamaiseksi, mutta KYLLÄ, haluan laittaa aamuisin edes vähän ripsiväriä etten näyttäisi ihan kummitukselta. Olen huomannut, että näillä leveysasteilla meikin käyttö on hyvin vähäistä. Kirkonkylällä on yksi pieni hyllyllinen meikkejä myynnissä ja sekin on pölyn peitossa, joten menekki ei liene kovin hyvä. Tuntuu, että suorastaan saa pyytää anteeksi ja hävetä jos haluaa mennä ostamaan ripsiväriä haha :D Joskus omista tavoistaan on hyvin vaikea päästä eroon, edes Lapin olosuhteissa. Siinä minulla on vielä opittavaa.

Kuukauden jälkeen olen alkanut ikävöimään mm. mamin tekemiä ruokia. Ei sinänsä, että kartanon ruoissa olisi jotakin vikaa, mutta kana-ja kasvisruokaa on tarjolla hyvin vähän. Ruokavalio koostuu paljolti Lapin antimista kuten kalasta ja porosta(jota en vieläkään ole uskaltanut maistamaan) sekä lähiruoasta. Ennen olen elänyt päivittäin kasviksilla. On myös tuntunut hassulta, ettei ole tarvinnut laittaa ruokaa itse enää ollenkaan, jota aikaisemmin olen tehnyt PALJON :)

Huomenna olen aikeissa lähteä hiihtämään, oli sää mikä hyvänsä. Urheiluhullu ei voi montaa päivää pysyä sisätiloissa :D

Mukavaa maanantaita!

"Kesää odotellessa..."

7 kommenttia:

  1. Ei kaikkea voi jokapaikasta saada, vaikka tahtoisi. Voit toki käydä Inarissa Tukkakodassa kysymässä, olisiko heillä ehkä liikkeessä myyntiin asti? Jos se on päivittäistavarakaupoista tai erikoisliikkeistä pois myynnistä, niin silloin sitä ei varmaankaan käytetä näillä selkosilla. Kestä vielä kuukauden ajan, ei pakkasista enää maaliskuun puolivälin jälkeen pitäisi olla vaivaa, jos nyt ei tapahdu jotain peruuttamatonta mullistusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskinpa tukkakodasta meikkejä saa? Onneksi posti on keksitty, joten täytyypä laittaa tilausta menemään etelän suunnalle :)

      Poista
    2. Kysyvä ei tieltä eksy :-)
      Mutta pistähän tilausta. (Ja mulle sitä kajaalia) ;-)

      Poista
  2. Heh heh...vai "mamin pöperöitä" kaivataan...laita listaa vaan tulemaan niin keräilen sieltä sun täältä tarvittavat....

    VastaaPoista
  3. Kyllä met saamme Suskin vielä maistamaan poronlihaa :-D

    VastaaPoista